Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS CEPELO A/S

 

Selskabsdetaljer

CEPELO A/S

Nibevej 54

9200 Aalborg SV

Mail: info@cepelo.dk

Telefon: 9818 0900

CVR-nummer: DK35818332

Åbningstider varelevering: 8.00-16.00 på hverdage

 

Ved indbetaling skal fakturanummer anføres i teksten.

Internationale overførsler:

SWIFT-CODE: SYBKDK22

IBAN-NR: DK1180750001452204

 

3. Generelt

3.1. Nærværende betingelser finder anvendelse for salg og levering af produkter til erhvervskunder, hvis ikke andet skriftligt er vedtaget mellem parterne.

3.2. Ved indgåelse af aftale om køb med CEPELO A/S, erklærer Kunden at have læst, forstået og accepteret disse aftalevilkår. Eventuelle ændringer i aftalegrundlaget skal aftales særskilt og skriftligt.

3.3. Ved uoverensstemmelse mellem nærværende betingelser og Kundens almindelige betingelser, har nærværende dokument forrang.

3.4. Den til enhver tid gældende version af salgs- og leveringsbetingelserne kan findes på hjemmesiden.

 

4. Bestilling og ordrer

4.1. Alle priser er angivet i danske kroner eksklusive moms, tillæg, gebyr m.m.

4.2. Du kan bestille på følgende måder:

  • Online B2B webshop – kontakt os for oprettelse 
  • Mail: info@cepelo.dk
  • Telefon: +459818 0900

Vi sender en ordrebekræftelse straks efter modtagelse af ordren. Hvis varer er i restordrer, får du besked om forventet leveringstid. Ved levering af restordrer, bliver bestiller kontaktet i forkant, for at af- eller bekræfte ordren.

Der opkræves 105,- i fragt og håndtering på ordrer under 3.000,- excl. Moms.

4.3. CEPELO A/S tilbyder som udgangspunkt ikke Kunden en fortrydelsesret. Kunden har således ikke ret til at ændre eller annullere en ordre uden forudgående skriftlig aftale med CEPELO A/S. Eventuelle afholdte udgifter i forbindelse med en ændring eller annullering afholdes af Kunden. Skaffevarer, det vil sige et produkt, der ikke allerede forefindes på eget lager, kan dog hverken ændres eller annulleres efter ordrebekræftelsen er afsendt.

4.4. Hvis et produkt er i restordrer, får Kunden besked om et nyt forventet leveringstid. CEPELO A/S foretager restlevering i tilfælde af en del af bestillingen ikke kan leveres sammen med den oprindelige. Hvis dellevering ikke ønskes, skal Kunden kontakte CEPELO A/S på info@cepelo.dk og give besked herom, medmindre Kunden allerede i forvejen har en individuel aftale herom.

4.5. Tilbud afgivet af CEPELO A/S er kun bindende, hvis overensstemmende accept er modtaget senest 8 dage efter datering af tilbuddet, medmindre andet udtrykkeligt fremgår heraf. Accept af tilbud, der er i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for CEPELO A/S, medmindre andet meddeles til Kunden.

4.6. Ethvert tilbud er afgivet med forbehold for tastefejl og leverancesvigt fra tredjemand. Eventuelle angivne leveringstider i tilbuddet er alene vejledende, og CEPELO A/S forbeholder sig retten til at ændre det endelige leveringstidspunkt i den endelige ordrebekræftelse. 

5. Betalingsbetingelser

5.1. Betaling sker ved fakturering til den i ordrebekræftelsen angivne fakturaadresse for Kunden, eller ved bankoverførsel.

5.2. Fakturering finder sted ved levering, medmindre anden frist er anført i ordrebekræftelsen eller fremgår af andet aftalegrundlag. Sidste rettidige betalingsdag fremgår af fakturateksten.

5.3. CEPELO A/S kan, såfremt det skønnes relevant, kræve delfakturering eller anden sikkerhedsstillelse forud for levering.

5.4. Ved betaling efter forfaldsdatoen beregnes 2 % i rente pr. påbegyndt måned af det forfaldne beløb, ligesom CEPELO A/S er berettiget til at opkræve rykkergebyr og et kompensationsbeløb i henhold til rentelovens bestemmelser.

5.5. CEPELO A/S er berettiget til at tilbageholde alle fremtidige forsendelser til Kunden indtil betaling er sket. Kunden er ikke berettiget til at modregne med eventuelle modkrav mod CEPELO A/S og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købesummen på grund af modfordringer af nogen art.

6. Marketingsmateriale

6.1. Alt tilgængeligt materiale er til fri afbenyttelse, og kan hentes online. Da CEPELO A/S har leverandører fra udlandet, kan der forefindes materiale på engelsk. CEPELO A/S kan ikke gøres ansvarlig for materialets indhold, beregninger, tegninger, anvisninger eller tilsvarende beskrivelser heri, idet disse er udarbejdet af CEPELO A/S leverandører.

6.2.CEPELO A/S tager forbehold for afvigende farvegengivelser på billeder af produkter mv.

6.3. Spørgsmål til marketingsmateriale kan rettes til kundeservice på info@cepelo.dk

7. Ejendomsforbehold

7.1. CEPELO A/S forbeholder sig ejendomsretten til det købte, indtil fuld betaling har fundet sted. CEPELO A/S kan således tage det solgte tilbage, hvis købesummen ikke erlægges rettidigt. Det solgte identificeres ud fra angivelsen af produktets mærke, type og farve, eller som der i øvrigt er angivet ordrebekræftelsen og fakturaen. Det solgte skal tydeligt kunne identificeres.

8. Levering og forsinkelse

8.1. Levering sker til kantsten ved Kundens forretningssted eller ved vareindlevering, medmindre andet aftales. Risiko for beskadigelse af det bestilte overgår til Kunden ved levering, hvis levering foretages af fragtfirma udpeget af CEPELO A/S.

8.2. Levering anses for at have fundet sted, når det købte, er stillet til rådighed for Kunden. Levering er betinget af, at aflæsningsstedet er tilgængeligt, og Kunden er ansvarlig for at der kan ske omgående aflæsning på den aftalte leveringsadresse. Kunden afholder eventuelle merudgifter i forbindelse med genlevering, opbevaring mv.

8.3. Levering sker via GLS eller tilsvarende fragtfirma. Der opkræves gebyr for fragt og håndtering på ordrer under 3.000,- excl. moms. Leveringstiden kan variere, men CEPELO bestræber sig på at fremsende lagerbeholdte produkter inden 5 hverdage.

8.4. Såfremt levering foretages af et fragtfirma udpeget af Kunden, eller det købte afhentes af Kunden, overgår risikoen for hændelig undergang ved afhentning fra det lager hvor ordren henstår.

8.5. Levering uden for Danmark, herunder til Færøerne og Grønland, skal aftales særskilt og skriftligt med CEPELO A/S. Kunden betaler samtlige omkostninger forbundet hermed, herunder eventuel told og afgift. Kunden er ikke berettiget til at ophæve købet i tilfælde af leveringsforsinkelse.

9. Reklamationer

9.1. VIGTIGT! Reklamationer skal håndteres i samarbejde mellem CEPELO og den sælgende forretning. Vi håndterer ikke reklamationer direkte med slutkunder. Kontakt os via telefon eller mail, med beskrivelse af problemet. Afhængig af produkt og fejltype, kan vi bede om fremsendelse af billeddokumentation, alternativt at produktet sendes ind til gennemgang.

9.2. Kunden har pligt til at undersøge om det købte svarer til det aftalte, herunder men ikke begrænset til, hvad angår antal, stand og funktion straks ved levering.

9.3. Finder Kunden mangler ved det købte, skal der gives meddelelse til CEPELO A/S straks når dette opdages eller burde have været opdaget – og senest indenfor 2 dage fra modtagelsen. Meddelelsen skal gives skriftligt og indeholde en beskrivelse af den eller de mangler, som der ønskes påberåbt. Gives der ikke meddelelse i overensstemmelse hermed, kan manglen ikke efterfølgende gøres gældende mod CEPELO A/S. Kunden kan desuden ikke gøre mangler gældende, som burde have været opdaget tidligere end det er sket. Såfremt Kunden i forbindelse med leveringen har kvitteret på et fragtbrev uden anmærkninger, er Kunden efterfølgende afskåret fra at gøre gældende, at det købte havde en synlig skade ved leveringen.

9.4. Ved øvrige mangler, herunder skjulte mangler, som først viser sig på et senere tidspunkt, skal Kunden reklamere straks efter Kunden opdagede eller burde have opdaget manglen. Undlader Kunden dette, mistes retten til at gøre manglen gældende.

9.5.CEPELO A/S påtager sig i en periode på 12 måneder efter levering har fundet sted at foretage omlevering eller reparation efter CEPELO A/S eget valg, hvis der mod forventning foreligger en mangel. Afhængigt af den konkrete situation, kan der ske tilbagebetaling, eller gives et afslag i prisen i henhold til pkt. 9.11 og 9.12.

9.6. CEPELO A/S har dog ikke afhjælpningspligt i de tilfælde, hvor mangler skyldes, at det købte ikke er blevet monteret eller anvendt i fuld overensstemmelse med CEPELO A/S anvisninger eller forskrifter. Dette gælder også for fejlagtig eller uhensigtsmæssig brug, ændringer eller uautoriserede tekniske indgreb, anden skadeforvoldende adfærd, eller ekstraordinære klimatiske påvirkninger. Eventuelle sliddele er ikke omfattet af afhjælpningsretten, ligesom omkostninger ved montering og afmontering ikke er omfattet heraf.

9.7. Såfremt producenten af et produkt yder en garanti, som Kunden kan støtte ret på, vil det alene være producenten der hæfter for denne garantiforpligtigelse, Kunden kan således ikke rejse et krav mod CEPELO A/S som følge af denne producents garanti.

9.8. Reklamationer skal håndteres i samarbejde mellem CEPELO A/S og den sælgende Kundes forretning. CEPELO A/S håndterer ikke reklamationer direkte med Kundens slutkunder.

9.9. Afhængig af produkt og fejltype, kan CEPELO A/S bede om fremsendelse af billeddokumentation, alternativt bede om at produktet sendes ind til gennemgang.

9.10. CEPELO A/S håndterer ikke altid selv reparation/ eller ombytning af det købte, da det er producentens/leverandørens autoriserede værksted der foretager dette. Derved sikres den bedste service på det købte. Det er derfor vigtigt, at Kunden følger anviste instrukser, procedurer og reklamationsgange.

9.11. Procedure ved kendte produktfejl:

  1. Ved accept af produktfejlen er der 2 muligheder:
    1. Udstedelse af kreditnota på produktets nettopris – denne mulighed anvendes primært
    2. Der fremsendes erstatningsprodukt
  2. I nogle tilfælde skal det fejlbehæftede produkt returneres, i så fald fremsendes returblanket til fragt.

9.12. Procedure ved ukendte produktfejl:

  1. Efter aftale skal produktet fremsendes til gennemgang. Der udstedes en fragtlabel, og oplyst reklamationsnummer skal sendes sammen med produktet.
  2. Produktet testes og der gives tilbagemelding indenfor 5 hverdage.
  3. Dersom der ikke findes fejl på produktet som er dækket af garantien, betales et gebyr på kr. 250,- for fragt og håndtering.
  4. Ved anerkendelse af fejl på produktet, returneres det reparerede produkt – alternativt tilsvarende nyt.

9.13. Kunden skal sende produktet retur uden unødig forsinkelse, og senest 5 hverdage efter, at det er meddelt kunden at returnering er påkrævet. Kunden afholder i første omgang selv udgifterne i forbindelse med forsendelsen. Kunden er ansvarlig for, at produktet er pakket forsvarligt. Kunden bærer ligeledes risikoen for produktet fra afsendelsestidspunktet og frem til levering ved CEPELO A/S.

10. Display og øvrigt POS-materiale

10.1. Alt materiale stilles til rådighed UB, og uden at det skal returneres efterfølgende. Dog er displays med video undtaget herfor. Betingelser for videodisplays: 

  • Der betales et depositum som fremgår af ordrebekræftelsen. Depositummets størrelse kan variere.
  • Ved returnering af display i fejlfri stand og med alt tilbehør, refunderes depositummet indenfor 5 hverdage efter displayet er modtaget.

11. Force majeure

11.1. Enhver aftale indgås med forbehold for force majeure, herunder men ikke begrænset til, arbejdskonflikter, krig, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker, lockout, svingende forsyning af råvarematerialer, ildebrand, epidemi, beslaglæggelse, beskadigelse af sælgers eller sælgers leverandørs produktionsapparat eller lagre, svingende eller manglende transportmuligheder, import- eller eksportforbud, eller enhver anden begivenhed, som hindrer eller begrænser CEPELO A/S mulighed for at levere. CEPELO A/S har i tilfælde af force majeure valget mellem at hæve handlen eller levere det købte, så snart hindringen for normal leverance er bortfaldet.

11.2. CEPELO A/S vil hurtigst muligt underrette Kunden om hvilken begivenhed, der er indtrådt, og hvornår den forventes ophørt. CEPELO A/S er berettiget til at hæve aftale, når dens opfyldelse indenfor en rimelig tid bliver umulig på grund af de nævnte omstændigheder.

12. Ansvarsbegrænsning

12.1. CEPELO A/S samlede erstatningsansvar kan i intet tilfælde overstige den pris, Kunden har betalt for det købte, som Kundens krav vedrører.

12.2. I det omfang Kunden lider tab i anledningen af denne aftale, er CEPELO A/S ikke ansvarlig for almindeligt formuetab, herunder men ikke begrænset til, indirekte tab, følgeskader, driftstab, tab af data og omkostninger til disses reetablering og tab af fortjeneste, medmindre CEPELO A/S har handlet forsætligt eller groft uagtsomt.

12.3. CEPELO A/S kan gøre brug af tredjeparts leverandører til funktioner ved produkter, eksempelvis i form af GPS-funktioner, fejlfindingsværktøjer, diagnosetestere, eller lignende. CEPELO A/S er ikke ansvarlig for de ydelser, systemer eller funktioner, der stilles til rådighed af tredjepart, herunder heller ikke mangler herved og dette uanset om den/det pågældende ydelse, funktion eller system er nødvendig for det erhvervedes funktionalitet. CEPELO A/S kan således ikke gøres ansvarlig for eksempelvis forkerte, fejlagtige eller ufuldstændige informationer, driftsforstyrrelser, opdateringer, servernedbrud, virusangreb, afbrydelser eller leverancestop i Kundens adgang til at anvende systemet, eller på anden vis forhindringer i anvendelsen.

12.4. I det omfang CEPELO måtte blive pålagt ansvar overfor tredjemand, er Kunden forpligtet til at holde CEPELO A/S skadesløs, i det omfang et sådant ansvar rækker ud over de ovenfor nævnte grænser.

12.5. Dansk rets almindelige erstatningsregler finder i øvrigt anvendelse på aftalen.

13. Produktansvar

13.1. CEPELO A/S er alene ansvarlig for produktansvar, i det omfang det følger af produktansvarslovens regler herom, CEPELO A/S fraskriver sig derfor udtrykkeligt ansvaret for eventuelle skader, der ikke er omfattet af produktionsansvarsloven, herunder de i retspraksis udviklede regler om produktskader. Produktansvaret kan aldrig beløbsmæssigt overstige dækningen af CEPELO A/S produktansvarsforsikring.

14. Lovvalg

14.1. Parternes samhandel er i alle henseender underlagt dansk ret. Enhver tvist eller uoverensstemmelse, som måtte opstå i forbindelse med aftalen, skal forsøges løst gennem forhandling. Det det ikke lykkedes parterne at finde en mindelig løsning, er enhver af parterne berettiget til at indbringe sagen for Retten. Tvister afgøres ved Retten i Aalborg som værneting.